„Realizējot šo projektu, ir ļoti svarīgi samērot valsts iespējas ar vajadzībām, nodrošinot valsts interešu ievērošu gan īstermiņā, gan ilgtermiņā, tāpēc esam veikuši būtiskos grozījumus līdz šim noslēgtajos līgumos,” norāda VNĪ valdes priekšsēdētājs Jānis Komisars.
Vienošanās vadmotīvs bija precizēt nomas objektu atbilstoši VID pašreizējai struktūrai, nepieciešamajai telpu platībai un izstrādātajam skiču projektam, kā arī samazināt maksājumus VID administratīvajā ēkā, kas nākotnē dienasgaismu ieraudzīs Rīgā, Talejas ielā 1.
Noslēgtās vienošanās rezultātā mainīta nomas maksas aprēķināšanas kārtība, kas saskaņā ar VNĪ aplēsēm ļaus nomas maksu par VID lietotajām telpām samazināt par 800 000 eiro gadā.
Tāpat vienošanās paredz izmaiņas kārtībā, kas nosaka uzkrājumu apmēru kārtējiem un kapitālajiem remontiem, tādējādi samazinot maksājamo summu vēl par provizoriski 1 300 000 eiro. Jāpiebilst, ka uzkrājums remontiem veidosies kā depozīts, uzkrāto līdzekļu izlietošana tiks saskaņota ar VID. Neizlietotais atlikums, līguma termiņam beidzoties, tiks atgriezts VID.
Tātad Valsts ieņēmumu dienesta kopējā gada maksājamā summa samazināsies par aptuveni 2 000 000 eiro. Nomas līgumu ar VID paredzēts slēgt uz 30 gadiem.
VID maksājamā nomas maksa no 2014. gada pašreizējā projekta attīstības stadijā tiek prognozēta robežās no 10 līdz 13 eiro par kvadrātmetru mēnesī. Precīzs nomas maksas apmērs būs zināms pēc konkursa būvdarbu veicējiem un līguma noslēgšanas. Nomas maksa būs atkarīga no visa projekta izmaksām, tostarp no nepieciešamā ieguldījuma komunikāciju izbūvei. Gadījumā, ja tai tiks piešķirtas valsts investīcijas, nomas maksa var būtiski samazināties.
Grozījumos atbilstoši VID šodienas struktūrai ietverts optimāls telpu platības samazinājums. Ap 2500 dienesta darbinieku strādās atvērta tipa biroja telpās 40 000 kvadrātmetru platībā (sākotnēji plānoto 47 000 kvadrātmetru vietā).
Papildus tam vēl panākta vienošanās arī par kritērijiem ēkas galvenā būvuzņēmēja izvēlei. Konkursa pamatprincipi – nodrošināt tā atklātumu, caurspīdīgumu, pretendentu vienlīdzību un konkurenci. Par uzvarētāju tiks atzīts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums.
Jāatgādina, ka VID administratīvais aparāts šobrīd ir izkaisīts daudzās ēkās Rīgā. Tas rada virkni sarežģījumu dienesta ikdienas darbā, piemēram, apgrūtina savstarpējo komunikāciju, kavē dokumentu apriti un sarežģī ēku apsaimniekošanas koordinēšanu. Šī brīža situācijā neizbēgami ir arī ievērojami papildu administratīvie un saimnieciskie izdevumi, piemēram, transportam, ikdienas pastam un savstarpējai saziņai. Liela daļa telpu ir ļoti sliktā stāvoklī.
VID administratīvo ēku komplekss tiek būvēts, lai samazinātu VID administratīvās izmaksas, palielinātu institūcijas darba efektivitāti, kā arī nodrošinātu klientiem augstāka līmeņa servisu.
Patlaban ir izstrādāts VID administratīvo ēku kompleksa būvniecības skiču projekts. Turpinās darbs pie tehniskā projekta izstrādes.